Iubirea-virtutea care rămâne…


Iubirea-virtutea care rămâne…

Ce este iubirea?

Într-o lume în care tot mai mult se vorbeşte/scrie despre iubire, ce să fie iubirea? Pentru unii iubirea înseamnă ceva de moment care trece odată cu întrbuinţarea ei. Pentru alţii este doar o amintire. Într-o lume plină de răutate şi ură, oare se mai poate vorbi despre „iubire”. Mai presus de lucrurile pe care le putem percepe doar cu cele 5 simţuiri, mai presus chiar de darurile spirituale (pentru că va veni o vreme când ele „vor înceta”-1.Cor.13:8), este această poruncă a Mântuitorului Isus Hristos:” Iubiţi-vă, cum v-am iubit Eu”.  Iubirea va trece dincolo de coordonatele: timp-spaţiu, pentru că ea nu poate fi nici cuprinsă, nici plafonată la acestea. Ea e virtutea care va rămâne pentru veşnicie

1. Iubirea este cel mult un semn al muţumirii (1Ioan 4:19)

„Noi Îl iubim, pentru că EL ne-a iubit întâi.”

Ioan 3:16

Dacă nu ar fi venit Isus pe pământ nici măcar nu aş fi ştiu ce înseamnă acest cuvânt atât de rostit, dar atât de rar întâlnit şi anume:”iubirea”.Dacă pot să rostesc azi acest cuvânt şi pot chiar să-l împlinesc în acelaşi timp,( nu numai faţă de prietenii şi rudeniile mele ci şi faţă de cei care se poartă ca vrăjmaşi ai mei), pot să o fac pentru că, EL a venit pe pământ ca să mă înveţe ce înseamnă „iubirea”.

Iubirea mea faţă de El, şi oamenii Lui, nu este altceva decât un semn al mulţumirii.

2. Iubirea este semnul adevăratului ucenic (Ioan 13:35)

Semnul că suntem adevăraţi ucenici ai lui Isus este că iubim atât pe Dumnezeu cât şi pe „aproapele nostru”.Şi dacă nu iubim nu suntem, chiar dacă pretindem că suntem.

3. Iubirea este semnul adevăratului slujitor (Ioan 21)

După momentele trădarii, Domnul Isus îl întâlneşte pe Petru la Marea Tiberiadei , şi primele Lui cuvinte pentru Petru, sunt defapt o întrebare care răsună şi azi pentru noi toţi:”[Simone, fiul lui Iona] mă mai iubeşti?”. Acum când suntem în ultima lună a anului Domnul Isus Hristos ne întreabă:”… mă mai iubeşti?”. Domnul nu vrea să ne amintească de păcatele pe care le-am făcut în anul acesta(cu condiţia că ne-am pocăit de ele), şi ne întreabă:”Mă mai iubeşti?”

La această întrebare am putea răspunde superficial:”Da.” Însă dacă răspundem :”da”, acest răspuns ne obligă să dovedim iubirea prin fapte. Domnul Isus îi pune lui Petru această întrebare de trei ori şi de fiecare dată, după raspunsul lui Petru , Domnul îi dă o altă slujbă: „Paşte mieluşeii Mei”;„Paşte oiţele Mele”;„Paşte oile Mele! De ce? Pentru că adevărata iubire pentru Dumnezeu presupune slujire.

Domnul să ne ajute „să iubim nu numai cu vorba, ci cu fapta şi cu adevărul.”

Despre dr. Caleb Nechifor

Sunt robul Regelui meu: Domnul Isus Hristos. Email: cotnike[at]yahoo.com sau calebnechifor[at]yahoo.com Tel. fix: 0264-433.338 Mobil: 0747-322.955
Acest articol a fost publicat în Predici. Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

Lasă un răspuns

