Ucenic, dar pe ascuns…


Ucenic, dar pe ascuns…

Ioan 19:38

Un ucenic care de frică niciodată nu s-a arătat că este cu Isus… Dar când a văzut că Învățătorul lui a murit a ieșit din anonimatul lui…

Cum a reușit acest ucenic să iasă din anonimatul său?

1. Fiind înainte de a face (Luca 23:50, 51a)

Înainte de a face ceva pentru Domnul, înainte de a avea curajul să meargă la Pilat și să ceară trupul Domnului Isus Hristos, înainte de a cumpăra miresme, el a fost… Biblia îl descrie ca un om cu vază, dar nu numai cu vază ci și cu viziune corectă… El era un om, dar nu numai om, ci și om bun și evlavios… El nu era numai un sfetnic de seamă al norodului ci chiar şi un sfetnic înțelept care nu și-a permis să participe la congresul Sinedriului (chiar dacă era membru al Sinedriului) atunci când s-a luat hotărârea de a fi omorât Domnul Isus. El era cu adevărat, nu doar făcea!

2. Așteptând Împărăția lui Dumnezeu (Luca 23:52c;Marcu 15:43)

El nu aștepta să i se mărească salariu de membru în Sinedriu, nu aștepta să câștige un nume mai bun decât acesta… Așa cum a spus el nu era numai cu vază, ci el avea și o viziune sănătoasă asupra viitorului. Era conștient că adevăratul viitor al poporului Israel nu este Ierusalimul, ci Împărăția lui Dumnezeu, Împărăție pe care o aștepta cu multă pasiune.

3. Dăruind ce a avut mai bun (Mat. 27:59,60)

Ce și-a zis Iosif?… Dacă nu am fost în stare să dovedesc cât timp a trăit Învățătorul meu că sunt ucenicul Lui, nu-i nimic, voi dovedi acum… Dacă până acum mi-a fost frică , acum înving frica și mă duc… vreau măcar acum să dovedesc că L-am urmat și că-L urmez. Chiar dacă cunoscuții și prietenii Lui (cei care L-au urmat pe față) acum nu mai au timp pentru EL… pentru că spun ei: „Nu mai avem pentru cine… A murit…” Nu-i nimic… Eu am nevoie de El chiar dacă a murit din punct de vedere fizic… Dacă nu am fost în stare până acum să dovedesc că L-am iubit măcar acum să dovedesc… „Pilat mă va respinge”, îşi spunea el în minte…Şi ce e dacă mă va respinge Pilat, nu-i nimic dacă vor hotărî să mă omoare… Dacă Învățătorul meu a murit, eu ce rost mai are să mai trăiesc… Vreau măcar acum să ies din anonimatul meu, din necunoscutul meu, și să arăt că am nevoie de Isus Hristos chiar dacă e mort din punct de vedere fizic…Și s-a dus…

Nu știu dacă Iosif a știut că Isus va învia, nu știu dacă a crezut acest lucru, un lucru știu că a fost gata să iasă din anonimatul în care a trăit mult timp…

A fost gata să dea pentru trupul Domnului Lui ce a avut mai scump: a cumpărat o pânză de in (curată, de calitate), și L-a pus pe Isus în mormântul pe care l-a construit chiar el și pentru el. A săpat mult pentru acest mormânt și a fost gata să dea Domnului ce a avut mai scump și de ceea ce avea nevoie mai mult în acel moment trupul Domnului.

Așa a ieșit Iosif din anonimat și a scris istorie prin faptele lui.

Tu vei fii oare gata să ieși în modul acesta din anonimatul tau?

About dr. Caleb Nechifor

Sunt robul Regelui meu: Domnul Isus Hristos. Email: cotnike[at]yahoo.com sau calebnechifor[at]yahoo.com Tel. fix: 0264-433.338 Mobil: 0747-322.955
Acest articol a fost publicat în Ioan, Luca, Marcu, Matei și etichetat , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

Un răspuns la Ucenic, dar pe ascuns…

  1. Pingback: Lista cu articole care dezbat sarbatoarea Pastelui « Stiri Crestine - Fii un crestin informat!

Lasă un răspuns

