„Vă rog să mă urmaţi…”- Pe urmele unui predicator…


„Vă rog să mă urmaţi…”

Pe urmele unui predicator…

1 Cor. 4:15-17

În acest pasaj apostolul Pavel se adresează unui auditoriu destul de larg. El nu-L prezintă pe Domnului Isus , ci pe apostolii Lui. Putem afirma chiar că se autocaracterizează, iar mai apoi are pentru auditoriu o rugăminte şocantă: „Vă rog să călcaţi pe urmele mele.” Dacă în 11:1 scrie: „Călcaţi pe urmele mele…” în 4:16 îi roagă pe creştinii din Corint şi de ce nu,  pe toţi adevăraţii creştini, să îl urmeze.

În ce fel de urme trebuie să călcăm noi? 

Ce fel de paşi a făcut apostolul Pavel? 

1. Paşii unui părinte (v.15, 17a)

„… eu v-am născut în Hristos Isus

2. Paşii unui practicant (v.17b)

„felul meu de purtare în Hristos

3. Paşii unui pedagog (propovăduitor- v.17c)

„felul cum învăţ eu pe oameni pretutindeni.”

Observaţi ordinea corectă este aceasta: părinte, practicant, pedagog. Mai întâi un creştin trebuie să fie născut, apoi modelat prin puterea exemplului şi numai după aceea învăţat. Practica (purtarea) e prioritară pedagogiei!

Despre dr. Caleb Nechifor

Sunt robul Regelui meu: Domnul Isus Hristos. Email: cotnike[at]yahoo.com sau calebnechifor[at]yahoo.com Tel. fix: 0264-433.338 Mobil: 0747-322.955
Acest articol a fost publicat în 1 Corinteni și etichetat . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

Lasă un răspuns

